Το Βέλγιο μπαίνει και αυτό στη λίστα των χωρών που έχουν θεσπίσει αυστηρούς περιορισμούς στις διαφημίσεις των στοιχηματικών ιστοσελίδων. Η Βελγική Κυβέρνηση ενημέρωσε τους παρόχους τυχερών παιγνίων πως θα υπάρξει νομοθετική τροπολογία με αλλαγές σχετικά με την εμπορική επικοινωνία των ιστοσελίδων.
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Δικαιοσύνης του Βελγίου, Koen Geens, ενημέρωσε τους bookmakers πως εξετάζει νέο ρυθμιστικό νομοσχέδιο όσον αφορά την τηλεοπτική “πίτα” και ποιο κομμάτι αυτής θα τους αναλογεί, προτείνοντας αλλαγές με στόχο να αποτραπεί ο κίνδυνος εθισμού που ενδεχομένως δημιουργούν στο κοινό οι συχνές διαφημίσεις στοιχηματικού χαρακτήρα.
Σημειώνεται πως με αυτές τις αλλαγές είναι σύμφωνη και η Βελγική Ρυθμιστική Αρχή (Belgian Gaming Commission - BGC), η οποία έχει την φήμη ως μίας από τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές αρχές.
1) Δεν θα επιτρέπεται η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων πριν τις 20:00,
2) Θα απαγορεύονται οι διαφημίσεις κατά την διάρκεια προβολής αθλητικών γεγονότων, τόσο ως μέρος της κανονικής τηλεοπτικής ροής (πχ. διαφημιστικά μηνύματα ανάμεσα στα δύο ημίχρονα) όσο και ως ένθετα (banners) στους τηλεοπτικούς δέκτες κατά την διάρκεια του παιχνιδιού,
3) Από προαιρετικά, τα προειδοποιητικά μηνύματα για υπεύθυνη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια και στοιχηματισμό προς αποφυγήν του κινδύνου εθισμού θα γίνουν υποχρεωτικά, με πρόστιμα να επιβάλλονται σε τυχόν παραβάτες. Στην ίδια κατηγορία ανήκει και η πρόταση για εισαγωγή τηλεφωνικών αριθμών στήριξης στα διαφημιστικά μηνύματα για όσους είναι αντιμέτωποι με προβλήματα εθισμού,
4) Περιορισμένος αριθμός διαφημίσεων ανά ημέρα,
5) Πολύ πιο αυστηρά πρόστιμα στους παραβάτες των νέων κανονισμών.
Η Ένωση Φορέων Τυχερών Παιχνιδιών της χώρας (σ.σ BAGO, αποτελείται από τους έξι φορείς, στους οποίους δραστηριοποιείται το περίπου 70% των αγορών -τόσο διαδικτυακών όσο και επίγειων), βλέπει με θετικό μάτι τον ορισμό ενός “σαφούς ρυθμιστικού πλαισίου για ηθική και υπεύθυνη διαφήμιση”, ωστόσο προειδοποιεί τους αρμόδιους να μην... το παρακάνουν, απομακρύνοντας ενδεχομένως τους παίκτες από την εγχώρια αγορά προς εκτός Βελγίου παρόχους. Στο κομμάτι των αριθμών, σύμφωνα με την BAGO το ποσοστό των χρηστών που χρησιμοποιεί αδειοδοτημένες εκτός Βελγίου πλατφόρμες ανέρχεται μόλις στο 15% (σ.σ όσοι το κάνουν εντοπίζονται και τους επιβάλλονται πρόστιμα από την BGC), ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, εάν αποδυναμωθεί η διαφήμιση εντός της χώρας τότε το ποσοστό μπορεί να ανέλθει ακόμη και στο 50%.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως τις περασμένες ημέρες στην δημοσιότητα είχε βγει ακόμη μία είδηση αναφορικά με τον διαφημιστικό τομέα, με την Μεγάλη Βρετανία να επιτυγχάνει μεγάλη μείωση στην προβολή μηνυμάτων στοιχηματικών ιστοσελίδων σε -παράνομα- torrent sites.