Η αναμονή φτάνει επιτέλους στο τέλος της. Πέρασαν πάνω από τρεις μήνες από το τελευταίο GP. Απέχουμε λίγα μόνο 24ωρα από την αρχή του 71ου παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Όπως κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια, έτσι και φέτος η αρχή θα γίνει από το μαγευτικό μητροπολιτικό πάρκο του Albert Park, στην Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Και σε αυτό το φετινό ταξίδι – μαραθώνιο θα λέγαμε – θα σας ξεναγήσει ο F1Addict. Είναι ο έβδομος χρόνος που θα περάσουμε παρέα, με δυνατές και ενδιαφέρουσες προτάσεις και σημεία, με στήλες για ελεύθερα, δοκιμαστικά και αγώνα. Το ταξίδι ξεκινά το τριήμερο 13-15 Μαρτίου με τον αγώνα της Αυστραλίας και θα ολοκληρωθεί μετά από σχεδόν 10 μήνες, με την αυλαία να πέφτει στην πίστα του Abu Dhabi στις 29 Νοεμβρίου.
Η περσινή χρονιά αποτέλεσε άλλη μία χρονιά κυριαρχίας για τα Ασημί Βέλη της Mercedes. Η γερμανική ομάδα ξεκίνησε με οχτώ σερί νίκες και δεν απειλήθηκε ποτέ. Οι Red Bull - Ferrari πανηγύρισαν από τρεις νίκες, χρυσώνοντας κάπω το χάπι της αποτυχίας για ακόμη μία χρονιά. Ο Lewis Hamilton, αν εξαιρέσουμε την αρχική πίεση που δέχτηκε από τον ομόσταβλο του Bottas, κατάφερε σχετικά εύκολα να διατηρήσει για τρίτη σερί χρονιά τα σκήπτρα του πρωταθλητή. Θετική έκπληξη της χρονιάς αποτέλεσε ο Leclerc, που κατάφερε να κερδίσει τον Vettel στην εσωτερική μάχη της Ferrari
Η φετινή χρονιά δεν φαίνεται να έχει πολλές διαφορές από την περσινή. Η Red Bull δείχνει πιο δυνατή μετά από μία χρονιά συνεργασίας με τη Honda, και σίγουρα θέλει να παλέψει για νίκες και κάποιον τίτλο. Από την άλλη η Ferrari δείχνει τα ίδια προβλήματα με πέρυσι και έχει σαν στόχο την κατάκτηση νικών, αφού δύσκολα (με τα έως τώρα δεδομένα και τις δηλώσεις στελεχών της), θα μπορέσει να παλέψει για τον τίτλο.
Η ERT θα συνεχίσει και φέτος να δείχνει - με το full πακέτο - την μετάδοση όλου του τριημέρου των αγώνων. Έτσι θα έχουμε τη μετάδοση των ελεύθερων δοκιμών, των κατατακτήριων και του αγώνα από ελεύθερη τηλεόραση, κάτι σημαντικό για το άθλημα και τη δημοφιλία του στη χώρα μας. Η CosmoteTV θα εξακολουθήσει να δείχνει και αυτή την F1, όπως κάνει ανελλιπώς από το 2011.
Το αναλυτικό πρόγραμμα των αγώνων για το 2020:
Το φετινό καλεντάρι της F1 περιελάμβανε αρχικά 22 αγώνες. Ωστόσο ο κορωναϊός έχει "χτυπήσει" και τη πόρτα της Formula 1, αναβάλλοντας (;) αρχικά το GP της Κίνας που ήταν να διεξαχθεί στις 19 Απριλίου, ανήμερα του Πάσχα των Ορθοδόξων. Τα πράγματα είναι δύσκολα και αναμένεται να ακυρωθούν ή να αλλάξουν ημερομηνία και άλλα GP. Ήδη ο δεύτερος αγώνας στο Μπαχρέιν αποφασίστηκε να διεξαχθεί χωρίς κόσμο, ενώ και ο τρίτος αγώνας στο Βιετνάμ κινδυνεύει. Ας ελπίσουμε να αντιμετωπιστεί σύντομα ο ιός και να μην χαθεί άλλο GP πέρα από του κινεζικού.
Αξιοσημείωτα στοιχεία για τη νέα σεζόν:
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Άλλη μία χρονιά ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις για τη γερμανική ομάδα. Έγραψε τα περισσότερα χιλιόμετρα στα χειμερινά τεστ της Βαρκελώνης, καθώς και τον ταχύτερο γύρο με τον Valtteri Bottas στο τιμόνι. Κάποια θεματάκια με την αξιοπιστία της νέας μονάδας ισχύος προβλημάτισαν μονάχα τους μόνιμους πρωταθλητές. Με νέες καινοτομίες και το σύστημα DAS να δίνει σημαντικό πλεονέκτημα, δύσκολα θα απειληθούν σοβαρά και φέτος.
Οδηγοί: Το ίδιο οδηγικό δίδυμο θα έχουνε και φέτος τα Ασημί Βέλη. Bottas και Hamilton στοχεύουν και φέτος τον τίτλο και λογικά μαζί με το Max θα είναι οι κύριοι διεκδικητές. Τα συμβόλαια τους τελειώνουν στο τέλος της χρονιάς και αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει για το 2021.
Τι έκαναν πέρυσι: Κατέκτησαν με σχετική άνεση για έκτη σερί χρονιά και τους δύο τίτλους (ρεκόρ). Ο Hamilton παρότι αρχικά πιέστηκε από το Bottas, στη συνέχεια ξέφυγε στη βαθμολογία και πανηγύρισε τον τίτλο δύο αγώνες πριν το τέλος.
Εκτίμηση: Και φέτος είναι το σημείο αναφοράς και δύσκολα θα χάσει τα σκήπτρα της. Πάλι θα κάνει λογικά πάνω από δέκα νίκες και θα κατακτήσει τους δύο τίτλους. Μοναδικά ερωτηματικά η αξιοπιστία του νέου μοτέρ της, καθώς και πόσο κοντά της θα βρίσκεται η Red Bull. (Θέση 1η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Δεν θα λέγαμε ότι τα πράγματα στις χειμερινές δοκιμές της ιταλικής ομάδας κύλησαν με ηρεμία. Στην αρχή αντιμετώπισε θέματα με την αξιοπιστία του μονόθεσίου της, ενώ και ο ρυθμός έδειξε να μην είναι εκεί που θα ήθελαν οι κόκκινοι. Ο Binotto, αγωνιστικός διευθυντής, δήλωσε ότι είναι πίσω από εκεί που θα ήθελαν και ότι δεν βλέπει να κερδίζουν στους πρώτους αγώνες. Κρυφτούλι ή η σκληρή πραγματικότητα; Κάπου στη μέση θα λέγαμε βρίσκεται η αλήθεια.
Οδηγοί: Κράτησε το εκρηκτικό και πολύ δυνατό δίδυμο οδηγών της. Ο έμπειρος πολυπρωταθλητής Sebastian Vettel μπαίνει στο τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του, ενώ ο νέος και ελπιδοφόρος Charles Leclerc ανανέωσε πρόσφατα μέχρι το 2024. Φέτος θα ξεκινήσουν με ισότητα ανάμεσα στους πιλότους τους, κάτι που σίγουρα θα φέρει πονοκεφάλους στην ομάδα.
Τι έκαναν πέρυσι: Κακό ξεκίνημα που σώθηκε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, όταν και η ιταλική ομάδα πανηγύρισε τρεις σερί νίκες. Πήρε εύκολα τη δεύτερη θέση στους Κατασκευαστές.
Εκτίμηση: Η φετινή χρονιά φαίνεται πως θα κυλήσει σαν τη περσινή. Λίγες νίκες και μακριά από τα δύο πρωταθλήματα. Σίγουρα η κόντρα Leclerc - Vettel θα είναι σκληρή και λογικά ο Γερμανός να αποχωρήσει στο τέλος της χρονιάς. (Θέση 2η-3η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Ένα πολύ καλό χειμώνα μετά από χρόνια είχε η αυστριακή ομάδα. Όλα κύλησαν ρολόι, έκαναν πολλούς γύρους στις χειμερινές δοκιμές, ενώ και η RB16 δείχνει πολύ γρήγορη. Στόχος των ταύρων είναι να παλέψουν για τον τίτλο και να πανηγυρίσουν τουλάχιστον 5 νίκες. Πολλά θα εξαρτηθούν από τη διαφορά τους από τα Ασημί Βέλη και από το που θα βρίσκεται η Ferrari.
Οδηγικό δίδυμο: Με τον Max Verstappen και τον Alex Albon θα συνεχίσει και φέτος η αυστριακή ομάδα. Ο Ολλανδός έχει μεγάλες φιλοδοξίες φέτος που φτάνουν μέχρι τον τίτλο, ενώ ο Ταϊλανδός έδειξε εκπληκτική σταθερότητα πέρυσι στο δεύτερο μισό.
Τι έκανε πέρυσι: Τερμάτισε στην τρίτη θέση, αρκετά πίσω από τη Ferrari και τη Mercedes. Σίγουρα θα μπορούσε να απειλήσει την Scuderia αν δεν είχε επιλέξει τον Gasly για teammate του Verstappen.
Εκτίμηση: Φέτος φαίνεται σε καλύτερη κατάσταση από τι πέρυσι. Σίγουρα θα πετύχει 3-4 νίκες και θα παλέψει για τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Αν ο Max έχει ένα πολύ δυνατό μοτέρ, θα είναι στη μάχη του τίτλου μέχρι τέλους. (Θέση 2η-3η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Οι χειμερινές δοκιμές δεν μας έκαναν σοφότερους για τη γαλλική ομάδα. Δεν έδειξε μεγάλη βελτίωση και φαίνεται πιο κοντά στις μεσαίες ομάδες, παρά στις τρεις κορυφαίες. Μην ξεχνάμε ότι πρέπει να κάνει κάθε χρόνο βήματα μπροστά και ότι σιγά σιγά τα περιθώρια στενεύουν. Περιμένουμε να δούμε και το κανονικό livery του μονοθεσίου τους.
Οδηγοί: Την θέση του Hulkenberg, που αποχωρεί από τη F1, θα πάρει ο Esteban Ocon που άνηκε στη Mercedes. Στην ομάδα παραμένει ο Daniel Ricciardo, όμως λογικά του χρόνου θα τον δούμε στα κόκκινα της Ferrari.
Τι έκανε πέρυσι: Υποχώρησε στη 5η θέση στους Κατασκευαστές, χωρίς να καταφέρει ακόμα να ανέβει στο βάθρο των νικητών.
Εκτίμηση: Η φετινή χρονιά θα κρίνει πολλά για το μέλλον της Renault στη F1. Μετά το βήμα προς τα πίσω πέρυσι, κάτι χειρότερο από 4η θέση θα είναι αποτυχία. Θα παλέψουν με Mclaren - Racing Point για την τέταρτη θέση και λόγω του οδηγικού τους διδύμου και της εξέλιξης τους, θεωρούμε ότι θα καταφέρουν να βρεθούν στην τετράδα. (Θέση 4η-6η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Τίποτα το ιδιαίτερο για την ομάδα της Haas στις δοκιμές του χειμώνα στη Βαρκελώνη. Μέτριο μονοθέσιο που είχε κάποια θεματάκια αξιοπιστίας. Η Αμερικανική ομάδα βαδίζει ίσως στην τελευταία της χρονιά στο σπορ. Πολλά θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα που θα έχει η ομάδα τη φετινή χρονιά και από τα χρήματα που θα χρειαστεί να ξοδέψει από το 2021.
Οδηγοί: Θα διατηρήσει και φέτος το ίδιο εκρηκτικό δίδυμο. Γεννά πολλές απορίες η απόφαση τους αυτή.
Τι έκανε πέρυσι: Προτελευταία ή αν θέλετε τελευταία, αφού η Williams ήταν ένα αιώνα πίσω. Πολλά λάθη, κακό μονοθέσιο, ομάδα χωρίς ομόνοια ήταν μερικά από τα πράγματα που τους οδήγησαν σε μία κακή χρονιά.
Εκτίμηση: Η φετινή χρονιά δεν αναμένεται ευκολότερη για τη Haas. Η μάχη θα είναι ξανά για τις τελευταίες θέσεις του grid, με το μέλλον της στο σπορ να είναι σε αμφιβολία τα επόμενα χρόνια (Θέση 8η-9η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Xωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κύλησαν οι δοκιμές του χειμώνα. Η ομάδα φέτος θα αγωνιστεί για τελευταία φορά με κινητήρια μονάδα Renault, αφού από του χρόνου επιστρέφει στη Mercedes. Το αυτοκίνητο δείχνει καλό, ωστόσο έχει μερικές αδυναμίες. Είναι ακόμη μακριά από τις τρεις πρώτες ομάδες.
Οδηγοί: Όταν είσαι στη θέση της Mclaren, που είναι μακριά από τις πρώτες θέσεις και έχεις δύο τόσους καλούς πιλότους, τους κρατάς. Αυτό έκανε και η Mclaren.
Τι έκανε πέρυσι: Μία καλή χρονιά για την ομάδα που επέστρεψε στο βάθρο και τερμάτισε στην 4η θέση.
Εκτίμηση: Περιμένουμε να έχει παραπλήσια απόδοση με πέρυσι. Θα παλέψει με τη Renault για την 4η θέση στους Κατασκευαστές. Αν δεν προσέξει όμως μπορεί να βρεθεί και πίσω από τη δυνατή φέτος Racing Point (Θέση 4η-6η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Η έκπληξη των χειμερινών δοκιμών. Η Racing Point ξάφνιασε πολλούς με το ρυθμό της στα τεστ του χειμώνα και έβαλε πονοκεφάλους σε Mclaren και Renault. Η μάχη για τη 4η θέση φέτος αναμένεται ακόμα πιο σκληρή. Πολλά παράπονα έγιναν για την ομοιότητα της με την περσινή Mercedes W10, ωστόσο αυτό είναι ένα φαινόμενο που ακολούθησαν και άλλες ομάδες τα τελευταία χρόνια (Alfa Romeo, Haas, Toro Rosso).
Οδηγοί: Παραμένουν οι Perez - Stroll. Σίγουρα το πιο αδύναμο δίδυμο ομάδας μετά τη Williams. Αλλά με τον μπαμπά του Stroll να είναι ο ιδιοκτήτης της ομάδας, δεν φαίνεται να αλλάζει σύντομα αυτό.
Τι έκανε πέρυσι: Τερμάτισε στην έβδομη θέση των Κατασκευαστών. Ο Perez ήταν ουσιαστικά ο μόνος που έφερνε βαθμούς στην ομάδα, κάτι που θα στοιχίσει και φέτος.
Εκτίμηση: Το ξεκίνημα της χρονιάς αναμένεται πολύ καλό για τη "ροζ Mercedes". Δύσκολα όμως θα έχει την εξέλιξη των άλλων ομάδων. Θα είναι μία πολύ καλύτερη χρονιά από την περσινή σίγουρα (Θέση 5η-6η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Ένα φυσιολογικό χειμώνα είχε η ομάδα., χωρίς κάποιο σημαντικό πρόβλημα. Στα πρώτα τεστ έτρεξε ο νέος δοκιμαστης της ομάδας, Robert Kubica, ενώ έγραψε αρκετούς γύρους στα τεστ του χειμώνα. Η ομάδα δεν δείχνει να έχει την περσινή απόδοση και σίγουρα θα βρεθεί πιο πίσω στην κατάταξη τη φετινή χρονιά.
Οδηγοί: Καμία αλλαγή στο οδηγικό της δίδυμο. Ο έμπειρος Kimi Raikkonen, που έκλεισε τα 40 του πριν μερικούς μήνες, θα έχει και φέτος για ομόσταβλο του τον Ιταλό Giovinazzi.
Τι έκαναν πέρυσι: Κατέκτησαν την όγδοη θέση στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η εμπειρία του Kimi τους βοήθησε πολύ.
Εκτίμηση: Μία δύσκολη χρονιά από πλευράς απόδοσης αναμένεται για την Alfa Romeo. Λεφτά πολλά δεν υπάρχουν και η ομάδα φαίνεται ότι θα παλέψει για τις τελευταίες θέσεις. (Θέση 8η-9η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Χωρίς πολλές αλλαγές, πέραν του ονόματος της ομάδας, και με την ομάδα να κάνει καλή δουλειά στις χειμερινές δοκιμές. Φέτος θέλουν το κάτι παραπάνω, δηλαδή την 5η θέση, αλλά δεν θα είναι εύκολα τα πράγματα. Ξεκινάνε τη χρονιά χωρίς προβλήματα και με ένα καλό μονοθέσιο.
Οδηγοί: Με το δίδυμο που έκλεισε την περσινή χρονιά θα συνεχίσει και φέτος. Ο Kvyat και Gasly είναι δύο γρήγοροι πιλότοι που όμως δεν εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία που πήρανε στη Red Bull, με συνέπεια να υποβαθμιστούν στην μικρή ομάδα των ταύρων.
Τι έκαναν πέρυσι: Τερμάτισαν στην έκτη θέση στη βαθμολογία των Κατασκευαστών. Πέτυχαν όμως δύο βάθρα, μία τρίτη θέση με τον Kvyat στη Γερμανία και μία δεύτερη με τον Gasly στη Βραζιλία. Επιτυχημένη χρονιά για τους μικρούς ταύρους.
Εκτίμηση: Η φετινή χρονιά θα βρει την ιταλική ομάδα στην ίδια ή λίγο καλύτερη κατάσταση. Ο κινητήρας της Honda θα κρίνει πολλά. Αν είναι πολύ δυνατός μπορεί να βγει και 4η αν όχι τότε η χαμηλότερη θέση που μπορεί να βρεθεί είναι η 7η. (Θέση 6η-7η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Ο φετινός χειμώνας ήταν αρκετά καλύτερος από τον περσινό. Αν σκεφτεί κανείς ότι πέρυσι δεν πήρε καν μέρος στις πρώτες χειμερινές δοκιμές, σίγουρα φέτος ξεκινάει από καλύτερη αφετηρία τη χρονιά. Λογικά και φέτος θα τρέχει μέ έναν οδηγό (Russell), ενώ αποκλείεται να τα πάει χειρότερα από πέρυσι.
Οδηγοί: Μία από τις λίγες ομάδες που προέβει σε αλλαγή του οδηγικού της διδύμου ήταν η ομάδα της Williams. O Robert Kubica αποχώρησε από την ομάδα και τη θέση του δίπλα στον Russell πήρε ο δοκιμαστής της ομάδας, Nicholas Latifi.
Τι έκανε πέρυσι: H χειρότερη χρονιά στην ιστορία της. Πολύ πίσω από όλες τις ομάδες, κατέκτησε ένα βαθμό και αυτόν από τύχη, μετά την ακύρωση των δύο Alfa Romeo από τα αποτελέσματα στη Γερμανία.
Εκτιμησή: Φέτος αναμένεται να είναι πάλι η πιο αργή ομάδα στην πίστα. Ωστόσο έχει μειωθεί η διαφορά της από τις άλλες ομάδες και θα παλέψει σε ορισμένες περιπτώσεις με τις Alfa Romeo και Haas. Λογικά θα πάρει κάποιον βαθμό/ους με τον Russell στο τιμόνι της. (Θέση 10η).
Θα κλείσουμε με κάποιες ενδιαφέρουσες μακροχρόνιες προτάσεις για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. Έχουμε επιλέξει επτά σημεία για όλα τα γούστα. Μικρές και μεγάλες αποδόσεις που πιστεύουμε ότι θα μας δικαιώσουν στο φινάλε της χρονιάς. Παρακάτω μπορείτε να δείτε και τα επτά σημεία που επιλέξαμε:
Πρόταση: Συνολικές νικες Mercedes: Under 13.5 / 1.95 Stoiximan ποντάρισμα 25.00 Πρόταση: Συνολικές νίκες Red Bull: Over 2.5 / 1.70 Stoiximan ποντάρισμα 30.00. Πρόταση: Να ανέβει στο βάθρο: Renault / 5.00 Stoiximan ποντάρισμα 10.00. Πρόταση: Πρωταθλητής χωρίς Mercedes - Ferrari -Red Bull: D.Ricciardo / 8.00 ποντάρισμα 10.00 Πρόταση: Πρωταθλητής χωρίς Hamilton: M.Verstappen / 3.00 Stoiximan ποντάρισμα 15.00 Πρόταση: Νικητής χωρίς Mercedes - Ferrari - Red Bull: Renault / 3.50 Stoiximan ποντάρισμα 10.00 Πρόταση: Head to Head L.Norris vs C.Sainz: L.Norris / 2.75 Bwin ποντάρισμα 20.00
Καλή χρονιά να έχουμε φίλοι μου, με μεγάλη δράση, μάχες, θέαμα και φυσικά πολλά κέρδη για όλους μας. Ας ελπίσουμε να δούμε μάχη φέτος μεταξύ Mercedes -Red Bull για τους δύο τίτλους και αν είναι και η Ferrari στο κόλπο ακόμα καλύτερα. Και φέτος ο F1Addict θα σας συντροφεύει με τρεις στήλες σε κάθε τριήμερο αγώνα της F1. Την Πέμπτη με την προεπισκόπηση του αγώνα, την Παρασκευή με τις επιλογές για τις κατατακτήριες δοκιμές και το Σάββατο με το κυρίως μενού που περιλαμβάνει τις επιλογές του αγώνα. Για ακόμα μία χρονιά που θα έχει μεγάλο θετικό πρόσημο. Καλό πρωτάθλημα να έχουμε.
F1 Addict
21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 1114 | Υπεύθυνο Παιχνίδι
21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ: 1114| Παίξε Υπεύθυνα