Από τις 5 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή το νέο νομοσχέδιο, με την Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) να έχει χορηγήσει τις πρώτες άδειες νόμιμης λειτουργίας στην Ελλάδα. Παρ' όλα αυτά, οι νέοι περιορισμοί έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στους μεγαλύτερους online παρόχους που έχουν εξασφαλίσει άδεια. Ήδη από τις πρώτες δυο εβδομάδες τα έσοδα τους είναι αρκετά μειωμένα, με το νέο πλαίσιο να έχει οριστεί και να τα περιορίζει. Βέβαια, οι απώλειες μπορεί να μην είναι ίδιες για όλες τις εταιρίες, με κάποιες από αυτές να παρατηρούν μείωση εσόδων ακόμη και κατά το ήμισυ.
Θυμίζουμε πως το νέο πλαίσιο ορίζει μεταξύ άλλων μέγιστο ποντάρισμα στα δυο (2) ευρώ, ενώ παράλληλα υπάρχει και σημαντική χρονοκαθυστέρηση (τριών δευτερολέπτων) μεταξύ των πονταρισμάτων (γυρισμάτων). Αξίζει να σημειωθεί πως το μέγιστο ποντάρισμα των δυο ευρώ ισχύει και για Play Opap (από απεριόριστο που ήταν πριν).
Έτσι, οι μεγάλοι παίκτες στην χώρα μας «βλέπουν» τους πελάτες τους να μεταφέρονται σε online καζίνο live του εξωτερικού, τα οποία είτε δεν έχουν εξασφαλίσει άδεια νόμιμης λειτουργίας στην χώρα μας, είτε πρόκειται για παράνομα. Εκτιμήσεις από ειδικούς στον χώρο κάνουν λόγο για συνολικές απώλειες περί των 80 εκατ. ευρώ. Ποσό που θα «μεταφερθεί» στην παράνομη αγορά και το οποίο προέρχεται από τα μεγάλα πονταρίσματα στους κουλοχέρηδες κάτι που δεν μπορεί να γίνει πλέον στα online live casino. Να σημειωθεί πως στην μάυρη λίστα της Επιτροπής (η οποία έχει τεθεί σε εφαρμογή από το 2011) βρίσκονται περισσότερα από 2.000 στοιχηματικά site.
Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν πως η αγορά τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο θα ξεπεράσει τα 700 εκ. ευρώ σε μικτά κέρδη, ενώ χωρίς τον περιορισμό απωλειών στα δυο ευρώ, το ποσό αυτό ήταν 800 εκατ. Ευρώ. Θυμίζουμε πως πέρσι (2020) το ποσό αυτό ανερχόταν σε 566 εκατ. Ευρώ.
Επιπτώσεις και στην διαφημιστική αγορά των ΜΜΕ
Τα νέα περιοριστικά μέτρα προστίθενται στην ήδη υψηλή φορολόγηση της αγοράς των Online παιχνιδιών και αυτό από μόνο του αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα προσέλκυσης νέων παικτών. Εξάλλου, οι επιτπώσεις αυτές έχουν κάνει την εμφάνιση τους και στον κρίσιμο τομέα της οικονομίας που αφορά την διαφημιστική αγορά των ΜΜΕ. Οι εταιρείες έχουν μειώσει αισθητά την διαφημιστική τους δαπάνη προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθούν με επιτυχία στη νέα αυτή πραγματικότητα.
Κορυφαία Νόμιμα Online Live Casino