Άκρως ανησυχητικά ήταν τα αποτελέσματα έρευνας στη Γαλλία, αναφορικά με τον εθισμό των νέων στο στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια! Κι αυτό, καθώς το 1/3 των συμμετεχόντων είχαν ποντάρει έστω και μια φορά στη ζωή τους.
Πρόκειται για έρευνα που διοργάνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Τυχερών Παιχνιδιών της Γαλλίας (Autorité Nationale des Jeux) υπό την αιγίδα του SEDAP (ερευνητικό παρατηρητήριο για ψυχολογικές διαταραχές). Το δείγμα ήταν 5.000 έφηβοι ηλικιών από 15 έως 17 ετών. Εξ αυτών το 35% -το 1/3 των δειγμάτων δηλαδή- είχαν δοκιμάσει έστω και μια φορά στη ζωή τους να παίξουν τυχερά παιχνίδια.
«Κατά μέσο όρο, οι έφηβοι της Γαλλίας αρχίζουν να παίζουν τζόγο στα 13 τους χρόνια», ανέφεραν μεταξύ άλλων στην παρουσίαση της έρευνας οι ιθύνοντες.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει πως το ξυστό ήταν εκείνο που έκανε περισσότερο... γκελ στους έφηβους, αφού το 78% των συμμετεχόντων είχαν δοκιμάσει σε αυτό την τύχη τους, ενώ ένα 48% ακόμα είχε αγοράσει εθνικό λαχείο.
Αναφορικά με το στοίχημα τώρα, επίσης κατέχει μεγάλο ποσοστό στις προτιμήσεις των ανήλικων που έχουν ασχοληθεί με τα τυχερά παιχνίδια. Το 28% από αυτούς που συμμετείχαν στην έρευνα έχει ασχοληθεί ενεργά με αυτό. Εντύπωση, δε, προκαλεί το γεγονός πως το 21,5% είχε δοκιμάσει το esports στοίχημα, γνωρίζοντας μάλιστα τον ηλικιακό περιορισμό που υπάρχει από το κράτος.
Παράλληλα, η Ρυθμιστική Αρχή της Γαλλίας (ANJ) ανέφερε επίσης ότι οι νέοι (το 73,4%) γνωρίζουν πως ο νόμος απαγορεύει την ενασχόλησή τους με τυχερά παιχνίδια, ωστόσο δεν το θεωρούν εμπόδιο στο να ποντάρουν.
Μία άλλη παράμετρος που σημειώνεται ως πολύ πιθανή αιτία των παραπάνω αποτελεσμάτων, είναι πως επηρεάστηκαν από το οικογενειακό τους περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το 45% των εφήβων που συμμετείχαν στην έρευνα αποκάλυψαν πως στοιχημάτισαν εν γνώση των γονιών τους. Ένα άλλο 23% δήλωσε ότι έχει πρόσβαση ακόμη και στους λογαριασμούς των γονέων τους στις στοιχηματικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη Γαλλία.
Αναφορά, τέλος, γίνεται και στις ίδιες τις εταιρίες και τη συμβολή των προωθητικών τους ενεργειών στα πολύ ανησυχητικά παραπάνω αποτελέσματα. Κι αυτό προκύπτει από το γεγονός πως το 86% των ερωτηθέντων (δηλαδή σχεδόν οι 9 από τους 10 ερωτηθέντες) απάντησαν πως έχουν δει τα διαφημιστικά σποτ των στοιχηματικών εταιριών στον Τύπο και το διαδίκτυο και ενδεχομένως έχουν επηρεαστεί από αυτά.