Λίγες μέρες έχουν απομείνει για το νέο πρωτάθλημα της Formula 1, που θα αρχίσει αυτό το Σ/Κ από την πίστα του Μπαχρέιν το φετινό της ταξίδι. Μια χρονιά ορόσημο για τη F1, αφού οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς είναι μεγάλες και πιθανόν να ανακατέψουν κάπως την τράπουλα. Οι αλλαγές αυτές ήταν σχεδιασμένες για την περσινή χρονιά, ωστόσο η πανδημία του Covid-19 τις καθυστέρησαν για ένα χρόνο.
Το φετινό πρωτάθλημα είναι το 73ο στην ιστορία του θεσμού. Ξεκινάει στις 20 Μαρτίου από την πίστα του Sakhir στο Μπαχρέιν και ολοκληρώνεται στις 20 Νοεμβρίου στην πίστα της Yas Marina στο Αμπού Ντάμπι. Διεξήχθησαν δύο τριήμερα χειμερινών δοκιμών, το πρώτο στην πίστα της Βαρκελώνης, ενώ το δεύτερο πριν από λίγες μέρες στο Μπαχρέιν.
Για ακόμη μια χρονιά, συντροφιά στο ταξίδι αυτό – μαραθώνιο για την ακρίβεια – θα έχετε τον F1Addict. Είναι ο ένατος χρόνος που θα περάσουμε παρέα. Με τρεις στήλες για κάθε τριήμερο αγώνα που θα περιλαμβάνουν τα πάντα. Δυνατές και ενδιαφέρουσες προτάσεις, έξυπνες επιλογές, ανάλυση αγώνων, γενικά ότι «τρέχει» στην επικαιρότητα του σπορ μας. Ξεκινώντας με μια στήλη σαν ορεκτικό την Πέμπτη, με preview αγώνα, προβλέψεις και ορισμένες φορές και προγνωστικά. Το κύριο μενού ακολουθεί τις επόμενες δύο μέρες, με τις στήλες κατατακτήριων δοκιμών (Παρασκευή) και αγώνα (Σάββατο), όπου σας προτείνουμε τις επιλογές μας και τα αντίστοιχα πονταρίσματα.
Τι έγινε την περσινή σεζόν:
Η περσινή χρονιά που ολοκληρώθηκε πριν από σχεδόν τρεις μήνες, αποτέλεσε μία από τις πιο συναρπαστικές στην ιστορία του σπορ, που ωστόσο κρίθηκε με αμφιλεγόμενο (για πολλούς σκανδαλώδη) τρόπο στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα. Ο πρώτος αγώνας στο Μπαχρέιν και η τρομερή μάχη μεταξύ Hamilton – Verstappen μας είχε προϊδεάσει για το τι θα επακολουθούσε. Οι δύο μονομάχοι αντάλλαξαν πολλές φορές την πρώτη θέση στη βαθμολογία και πήγαν στον τελευταίο αγώνα ισόβαθμοι. Μια «περίεργη» απόφαση του αλυτάρχη του αγώνα Michael Masi, να αφήσει μόνο τα πέντε μονοθέσια μεταξύ των δύο μονομάχων να περάσουν, που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω, καθώς και το ότι έδωσε αμέσως επανεκκίνηση αγώνα χωρίς να περιμένει ένα γύρο όπως λέει ο κανονισμός, έκρινε την έκβαση του και έδωσε τον τίτλο στον Verstappen.
Η χρονιά που έκανε ο Ολλανδός ήταν τρομερή και κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήταν άξιος πρωταθλητής. Ο Hamilton έμεινε με το τρομερό του φίνις στη σεζόν και την απώλεια μέσα από τα χέρια του, του 8ο τίτλου Οδηγών. Φυσικά η απόφαση Masi, που ο κανονισμός του επέτρεπε να τροποποιήσει τις διαδικασίες (νόμιμο ναι, είναι και ηθικό;) δεν πέρασε απαρατήρητη και παρότι αρχικά η FIA, οι ομάδες και οι δημοσιογράφοι προσπάθησαν να υποβαθμίσουν το γεγονός, εντούτοις οδήγησε στην απόλυση του Αυστραλού αλυτάρχη από τη θέση του διευθυντή αγώνων της F1.
Τι ισχύει φέτος:
Φέτος αλλάζουν τα πάντα και ένας από τους στόχους των νέων κανονισμών είναι να βελτιώσουν το θέαμα και τον ανταγωνισμό. Να κλείσει η ψαλίδα μεταξύ των ομάδων και να δούμε τρεις, ακόμα και τέσσερις ομάδες να παλεύουν για νίκες και τίτλους. Τα μονοθέσια είναι ολοκαίνουρια και όποιος καταφέρει να βρει πρώτος λύσεις στα προβλήματα που παρατηρούνται, όπως το porpoising (αναπηδήσεις), θα έχει κάνει ένα καλό βήμα για μια θετική χρονιά.
Η ERT θα συνεχίσει και φέτος να δείχνει - με το full πακέτο - ζωντανά τη μετάδοση όλου του τριημέρου των αγώνων. Ωστόσο οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου θα προβάλλονται μόνο διαδικτυακά από το ERTflix. Ας ελπίσουμε με περιορισμό των διαφημίσεων που τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αυξηθεί, αλλά και με πιο «ευχάριστες» περιγραφές αγώνων. Η CosmoteTV θα εξακολουθήσει να δείχνει και αυτή την F1, όπως κάνει ανελλιπώς από το 2011. Φυσικά υπάρχει και το F1TV σε αγγλική περιγραφή (με πληρωμή) για ακόμα καλύτερη κάλυψη του αγώνα.
Το αρχικό πρόγραμμα για τη φετινή σεζόν περιλάμβανε τον αριθμό - ρεκόρ των 23 αγώνων. Ωστόσο ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε την Παγκόσμια Ομοσπονδία στην αφαίρεση του ρωσικού GP στο Sochi που ήταν προγραμματισμένο για τις 25 Σεπτεμβρίου στο φετινό καλεντάρι. Πολύ πιθανό να πάρει τη θέση του το GP του Κατάρ (δεν είναι ακόμη επίσημο) που έκανε πέρυσι ντεμπούτο στο πρωτάθλημα της F1 και έχει συμβόλαιο από το 2023 και έπειτα.
Καινούρια είσοδος το GP του Μαϊάμι που αποτελεί το δεύτερο αγώνα στις Η.Π.Α. Επιστρέφουν και οι αγώνες τις Αυστραλίας και του Καναδά, που έλειψαν τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Γύρος |
Grand Prix |
Πίστα |
Ημερομηνία |
1 |
Μπαχρέιν |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
20 Μαρτίου |
2 |
Σαουδικής Αραβίας |
Jeddah Street Circuit, Jeddah |
27 Μαρτίου |
3 |
Αυστραλίας |
Albert Park Circuit, Melbourne |
10 Απριλίου |
4 |
Σαν Μαρίνο |
Imola Circuit, Imola |
24 Απριλίου |
5 |
Η.Π.Α. |
Miami International Autodrome, Florida |
8 Μαΐου |
6 |
Ισπανίας |
Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmelo |
22 Μαΐου |
7 |
Μονακό |
Circuit de Monaco, Monte Carlo |
29 Μαΐου |
8 |
Αζερμπαϊτζάν |
Baku City Circuit, Baku |
12 Ιουνίου |
9 |
Καναδάς |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal |
19 Ιουνίου |
10 |
Μ. Βρετανίας |
Silverstone Circuit, Silverstone |
3 Ιουλίου |
11 |
Αυστρίας |
Red Bull Ring, Spielberg |
10 Ιουλίου |
12 |
Γαλλίας |
Circuit Paul Ricard, Le Castellet |
24 Ιουλίου |
13 |
Ουγγαρίας |
Hungaroring, Budapest |
31 Ιουλίου |
14 |
Βελγίου |
Circuit de Spa - Francorchamps |
28 Αυγούστου |
15 |
Ολλανδίας |
Circuit Zandvoort, Zandvoort |
4 Σεπτεμβρίου |
16 |
Ιταλίας |
Monza Circuit, Monza |
11 Σεπτεμβρίου |
17 |
(Κατάρ)* |
Losail International Circuit, Lusail |
25 Σεπτεμβρίου |
18 |
Σιγκαπούρης |
Marina Bay Circuit, Singapore |
2 Οκτωβρίου |
19 |
Ιαπωνίας |
Suzuka, Japan |
9 Οκτωβρίου |
20 |
Η.Π.Α. |
Circuit of the Americas, Austin, Texas |
23 Οκτωβρίου |
21 |
Μεξικού |
Autodromo Hermanos Rodriguez, Mexico |
30 Οκτωβρίου |
22 |
Βραζιλίας |
Interlagos Circuit,, Sao Paolo |
13 Νοεμβρίου |
23 |
Η.Α.Ε. |
Yas Marina Circuit, Abu Dhabi |
21 Νοεμβρίου |
Η νέα χρονιά παρότι φέρνει εντυπωσιακές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, εντούτοις οι αλλαγές στις συνθέσεις των ομάδων είναι πολύ περιορισμένες. Οι έξι από τις δέκα ομάδες έχουν διατηρήσει τα δίδυμα των οδηγών τους:
Ο George Russell που αγωνίστηκε για τρία χρόνια στη Williams, θα αγωνίζεται φέτος στο πλευρό του Hamilton στην Mercedes, με τον Bottas να πηγαίνει στην Alfa Romeo.
Η Alfa Romeo άλλαξε πλήρως το οδηγικό της δίδυμο και δίπλα στον Valtteri Bottas θα βρεθεί ο Κινέζος ρούκι Guanyu Zhou. Ο Kimi Raikkonen αποχώρησε από τη F1 μετά από 21 χρόνια παρουσίας (με δύο χρόνια κενό 2010-2011 όπου αγωνίστηκε στο WRC).
Τη θέση του George Russell στη Williams πήρε ο Alex Albon, που αποτελεί οδηγό της Red Bull. Ο Latifi παραμένει στην ομάδα και τη νέα χρονιά, λόγω των χρημάτων που φέρνει.
Η Haas παρότι αρχικά είχε αποφασίσει να αγωνιστεί με το περσινό δίδυμο των Schumacher – Mazepin, ωστόσο ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας και η εκδίωξη του μεγάλου της χορηγού εκ Ρωσίας, Uralkali, άνοιξε την πόρτα της εξόδου και στον Nikita Mazepin. Ο Ρώσος οδηγός την πλήρωσε χωρίς να φταίει και η ομάδα αποφάσισε να πάει στη σίγουρη λύση του Magnussen που είχε αγωνιστεί με την αμερικανική ομάδα την τετραετία 2017-2020.
Ο Lewis Hamilton, παρά τις φήμες, θα συνεχίσει να αγωνίζεται στη F1 με στόχο φυσικά τον 8ο τίτλο της καριέρας του. Θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πιλότος στο grid, αφού ο Fernando Alonso που οδεύει στα 41 αποτελεί τον γηραιότερο.
Η Honda που είχε αποφασίσει να αποχωρήσει στο τέλος της περσινής χρονιάς, εν τέλει φαίνεται ότι ουσιαστικά μένει, βοηθώντας τη Red Bull και τη νέα χρονιά αλλά και τις επόμενες.
Έχουμε την επιστροφή του ground effect, όπου το πάτωμα του μονοθέσιου διαθέτει δύο μεγάλα τούνελ στο κάτω μέρος του, με συνέπεια το μεγαλύτερο μέρος της κάθετης δύναμης να παράγεται από το «underfloor» μειώνοντας σημαντικά τον ακάθαρτο αέρα που αφήνει πίσω του το μονοθέσιο. Η αλλαγή αυτή στοχεύει σε πιο κλειστές μάχες και στο να μπορεί το ένα μονοθέσιο να ακολουθεί το άλλο. Επιπλέον πέραν του λιγότερου σε ποσότητα ακάθαρτου αέρα, οι νέες πτέρυγες κατευθύνουν τον αέρα πιο ψηλά από ό,τι ίσχυε μέχρι πρότινος, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει τόσο το μονοθέσιο που ακολουθεί. Για να το πετύχουν αυτό έγινε απλοποίηση της εμπρός αεροτομής, που αν και δεν είναι ένα από τα «τυποποιημένα» μέρη των νέων μονοθέσιων, ωστόσο έχει τρομερούς περιορισμούς στον σχεδιασμό της. Αντίθετα, η πίσω πτέρυγα είναι σχεδόν στάνταρ για κάθε ομάδα, με καμπυλωμένες τις άκρες της, για να επιτυγχάνει το σκοπό της.
Επίσης τα bargeboards που ευθύνονταν σε μεγάλο βαθμό για τον ακάθαρτο αέρα, απαγορεύονται πλήρως, ύστερα από 30 χρόνια ύπαρξης στα σχέδια των ομάδων. Ακόμη έχουν προστεθεί τυποποιημένα καλύμματα στις ζάντες των ελαστικών, που παράγουν κάθετη δύναμη, ενώ πάνω από τα ελαστικά μπαίνουν ειδικά πτερύγια για τον περιορισμό του ακάθαρτου αέρα και την αλλαγή της κατεύθυνσής του προς τα πάνω. Με τις αλλαγές αυτές το μονοθέσιο που ακολουθεί ένα άλλο, κρατά το 86% της κάθετης δύναμής του, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε ως και το 2021, με το ποσοστό αυτό να βρισκόταν στο 55%.
Αλλάζουν μετά από πολλά χρόνια οι διαστάσεις των ελαστικών και από ζάντες των 13 ιντσών πηγαίνουμε σε ζάντες των 18 ιντσών. Τα μεγαλύτερα ελαστικά είναι φυσικό να αυξήσουν έστω και λίγο το χρόνο των pit stops τη νέα χρονιά. Δύσκολα θα δούμε χρόνο κάτω από δύο δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με δηλώσεις του Mario Isola, επικεφαλής της Pirelli Motorsport, τα νέα ελαστικά θα προσφέρουν αρκετή αντοχή, που είναι πολύ πιθανό τα περισσότερα Grand Prix να γίνονται με ένα pit stop.
Το DRS παραμένει και στα φετινά μονοθέσια, εκτός και αν αποδειχθεί πως οι παραπάνω αλλαγές το καθιστούν περιττό. Τότε θα καταργηθεί.
Παγώνει η εξέλιξη των κιβωτίων ταχυτήτων έως το 2025. Σε αυτό το διάστημα οι ομάδες θα επιτρέπονται να φέρουν μόνο μία αναβάθμιση.
Kάθε ελαστικό θα φέρει ένα σύστημα μέτρησης πίεσης, ίδιο για όλες τις ομάδες. Οι άνθρωποι της FIA θέλουν να αποφύγουν τα «παιχνίδια» των ομάδων με τις πιέσεις των ελαστικών.
Από το 2022 και ως το τέλος του 2025, οι κινητήρες παραμένουν ίδιοι: υβριδικοί, 1,6 λίτρων, V6 με turbo, μόνο που πλέον παγώνει η εξέλιξή τους. Μια απόφαση που είχε παρθεί λόγω της αποχώρησης της Honda…
Αυξάνεται το ποσοστό αιθανόλης στο μείγμα καυσίμου, από το 5% στο 10%.Αυτή η αλλαγή που έγινε για περιβαλλοντικούς λόγους είναι βέβαιο ότι θα μειώσει την απόδοση της μονάδας ισχύος. Απώτερος στόχος της FIA είναι το 2025 η F1 να έχει βιώσιμα καύσιμα στο 100%.
Οι περιορισμοί στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας αυξάνονται τη νέα χρονιά, καθώς θα επιτρέπεται η χρήση της για 400 ώρες σε ετήσια βάση. Ωστόσο ο χρόνος εργασίας στην αεροδυναμική σήραγγα θα εξαρτάται από τη θέση που έχει κάθε ομάδα. Η πρωταθλήτρια θα μπορεί να αξιοποιήσει το 70% του χρόνου αυτού ενώ η ουραγός Haas F1 το 115%.
Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσιών αυξάνεται από τα 752 κιλά, στα 790 κιλά. Πράγμα φυσιολογικό αφού έχουμε μεγαλύτερους τροχούς, καθώς και βελτιώσεις στον τομέα της ασφάλειας. Το όριο αυτό μπορεί να κινηθεί προς τα πάνω, αφού αρκετές ομάδες ήταν «υπέρβαρες» στις χειμερινές δοκιμές.
Από πέρυσι ισχύει το λεγόμενο Budget Cap. Οι ομάδες μπορούνε να ξοδέψουν συγκεκριμένα χρήματα. Τα όρια των προϋπολογισμών θα μειωθούν κι άλλο: από τα 145 εκατομμύρια δολάρια που ήταν φέτος, στα 140 εκατομμύρια δολάρια.
Τι έδειξαν οι πρώτες δοκιμές του Μπαχρέιν
Στην παρακάτω εικόνα θα βρείτε τους ταχύτερους χρόνους κάθε πιλότου στις δοκιμές του Μπαχρέιν αλλά και τη γόμα ελαστικού που φορούσε όταν πέτυχε τον καλύτερο χρόνο.
Ομάδες Φόρμουλα 1 2022 – Εκτιμήσεις
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Η γερμανική ομάδα δεν είχε και τον πιο εύκολο χειμώνα, αντιμετωπίζοντας σημαντικά προβλήματα με το νέο της μονοθέσιο. Τα πιο σημαντικά από αυτά έχουν να κάνουν με τις αναπηδήσεις και το χειρισμό του νέου μονοθεσίου. Αυτή τη στιγμή μοιάζουν αρκετά πίσω από τις Red Bull – Ferrari, ωστόσο όπως έχουν αποδείξει πολλές φορές ξέρουν να βρίσκουν γρήγορα τις λύσεις στα προβλήματα τους.
Οδηγοί: Μετά από μια πενταετία το δίδυμο Hamilton – Bottas χώρισε δρόμους. Ο Φινλανδός μετακινήθηκε στην Alfa Romeo και τη θέση του πήρε ο George Russell. Ο Βρετανός έκανε το... αγροτικό του στη Williams και έρχεται να ενώσει τις δυνάμεις του με τον Lewis, σε ένα άκρως βρετανικό δίδυμο.
Τι έκανε πέρυσι: Κατέκτησαν το 8ο συνεχόμενο τίτλο Κατασκευαστών, ενώ έχασαν κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο το πρωτάθλημα Οδηγών, μετά το αμφιλεγόμενο φινάλε στο Abu Dhabi. Μάλιστα κατέκτησαν λιγότερες νίκες από τη Red Bull, πρώτη φορά που συμβαίνει στην υβριδική εποχή.
Εκτίμηση: Φαίνεται οι νέες αλλαγές να έχουν επηρεάσει τους πρωταθλητές. Φυσικά δεν πρόκειται να είναι τόσο αργοί όσο έδειξαν στις χειμερινές δοκιμές. Θα δυσκολευτούν στους πρώτους 3-4 αγώνες, αλλά αν λύσουν τα προβλήματα γρήγορα τότε δεν τους ξεγράφεις εύκολα (Θέση 1η – 3η).
Προετοιμασία-Χειμερινές δοκιμές: Οι ταύροι είχαν ένα ήρεμο και άκρως θετικό χειμώνα. Στις δοκιμές έδειξαν εξαιρετική ταχύτητα και αξιοπιστία, κάνοντας πάρα πολλούς γύρους με τη νέα RB18. Το σχέδιο του Newey δείχνει για ακόμα μια χρονιά εξαιρετικό και φαίνεται να έχει προσαρμοστεί με τον καλύτερο τρόπο στις μεγάλες αλλαγές της νέας χρονιάς.
Οδηγοί: Μετά από αρκετό καιρό φαίνεται η αυστριακή ομάδα να βρήκε ένα πιο ισορροπημένο δίδυμο. Ο Max Verstappen είναι το αδιαφιλονίκητο νούμερο 1 και πώς να μην είναι και σαν πρωταθλητής πλέον. Δίπλα του να τον στηρίζει έχει και φέτος τον Perez, με τον Μεξικανό να δείχνει καλό πρόσωπο σε αρκετούς αγώνες.
Τι έκανε πέρυσι: Κατέκτησε τον τίτλο στους Οδηγούς, ωστόσο η φτωχή συγκομιδή του Perez, ειδικά στο πρώτο μισό, στοίχησε στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Οι 11 νίκες το 2021 αποτέλεσε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, περισσότερες και από την Mercedes.
Εκτίμηση: Δεν θα πόνταρα εναντίον τους. Έχουν ότι χρειάζεται για να κυριαρχήσουν και φέτος. Ξεκάθαρους ρόλους μέσα στην ομάδα, πολύ δυνατό μονοθέσιο, ικανή ηγεσία και φοβερό pit crew. Σίγουρα θα είναι στην πρώτη δυάδα (Θέση 1η – 2η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Η F1-75 έδειξε εξαιρετικό πρόσωπο στις χειμερινές δοκιμές. Πολύ σταθερή και αξιόπιστη, ενώ δείχνει να υπάρχει και η ταχύτητα. Πολλοί τους έχρισαν φαβορί στους πρώτους αγώνες, ωστόσο οι Ιταλοί είναι συγκρατημένοι και δεν λένε μεγάλα λόγια. Είναι βέβαιο ότι φέτος θα επιστρέψουν στις νίκες μετά το 2019, αλλά για να παλέψει για τον τίτλο χρειάζεται μάλλον και άλλα πράγματα.
Οδηγοί: Ένα από τα καλύτερα δίδυμα έχει η Ferrari, αφού οι Leclerc – Sainz έδειξαν πολύ καλά στοιχεία πέρυσι και δείχνουν ικανοί να σηκώσουν στην πλάτη τους την ιστορική ιταλική φίρμα. Οι Ιταλοί έχουν βρει καλούς πιλότους, να δούμε αν έχουν τα άλλα συστατικά που χρειάζονται για την επιτυχία.
Τι έκανε πέρυσι: Μετά από το κάκιστο 2020, η Ferrari αναγεννήθηκε και από την 6η θέση ανέβηκε στην 3η. Μάλιστα σε δύο περιπτώσεις βρέθηκε κοντά στη νίκη, αλλά δεν τα κατάφερε τελικά.
Εκτίμηση: Με τα μέχρι τώρα στοιχεία από τις χειμερινές δοκιμές, η ιταλική ομάδα είναι η 2η ταχύτερη και αρκετά κοντά στην Red Bull που δίνει το ρυθμό. Αν ξεκινήσουν καλά οι Ιταλοί είναι ικανοί για το καλύτερο. Ας ελπίσουμε να είναι στη μάχη του τίτλου για το καλό του σπορ (Θέση 2η - 3η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Η βρετανική ομάδα αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με τα φρένα στις χειμερινές δοκιμές, πράγμα που την άφησε κάπως πίσω. Ωστόσο το νέο μονοθέσιο δείχνει αρκετά καλό και αν βρεθούν γρήγορα οι λύσεις θα μπορέσει να αποτελέσει τον τέταρτο πόλο στη μάχη της κορυφής. Ο Ricciardo κόλλησε κορωνοϊό και έχασε τις δεύτερες δοκιμές στο Μπαχρέιν. Παλεύει να προλάβει τον πρώτο αγώνα, αν δεν τα καταφέρει θα βρεθεί στη θέση του ο Oscar Piastri, δοκιμαστής της Alpine.
Οδηγοί: Πολλοί θεωρούν το δίδυμο Norris – Ricciardo, το καλύτερο στο grid. Ο Βρετανός μετά την εντυπωσιακή περσινή χρονιά του, υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο με τη Mclaren. Ο Αυστραλός παρά τη νίκη του στη Monza, ήταν απογοητευτικός πέρυσι και οφείλει φέτος να δείξει καλύτερο πρόσωπο.
Τι έκανε πέρυσι: Μπορεί να έπεσε από την 3η θέση του 2020, στην 4η θέση, ωστόσο η περσινή χρονιά αποτέλεσε την επιστροφή της Mclaren στις νίκες, σπάζοντας την αρνητική παράδοση. Είχε να κερδίσει από το 2012 και σχεδόν 170 αγώνες.
Εκτίμηση: Όπως έχει δηλώσει το αφεντικό της ομάδας, Zak Brown, η ομάδα δεν θα διεκδικήσει τίτλο μέχρι το 2025 που θα έχει έτοιμη τη νέα αεροδυναμική σήραγγα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πετάει λευκή πετσέτα. Με μονάδες ισχύος Mercedes, τη συνετή διοίκηση και καθοδήγηση του Andreas Seidl, αλλά και το εξαιρετικό δίδυμο πιλότων της, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη και θα παλέψει για κάποια βάθρα φέτος, ίσως και νίκη (Θέση 4η – 5η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Ο ταχύτερος χρόνος που έγραψε ο Alonso προς το φινάλε των δοκιμών ήταν αρκετά καλός, αλλά δεν μπορεί να κρύψει τις εμφανείς αδυναμίες σε πολλά μέρη που εμφανίζει η νέα Α522 της γαλλικής ομάδας. Αντί για βήματα μπροστά φαίνεται πως η ομάδα θα βρεθεί σε λίγο δυσκολότερη θέση από πέρυσι. Σίγουρα περιμέναμε καλύτερα πράγματα από τους Γάλλους.
Οδηγοί: Το ίδιο οδηγικό δίδυμο θα διατηρήσει η γαλλική ομάδα, με τον έμπειρο Alonso και τον πιο νέο Ocon να διατηρούνται στις θέσεις τους. Και οι δύο πρέπει να δείξουν πράγματα φέτος, αν θέλουν να διατηρήσουν τη θέση τους και τη νέα χρονιά.
Τι έκανε πέρυσι: Η πρώτη νίκη από το μακρινό 2013 σαν Lotus ή αν πάμε παλιότερα από το 2008 ως Renault, αποτέλεσε ανάσα αισιοδοξίας για τους ανθρώπους της Alpine. Η 5η θέση ήταν ένα θετικό αποτέλεσμα. Είδαν και τον Alonso να επιστρέφει στο βάθρο μετά από οκτώ χρόνια.
Εκτίμηση: Βήματα προς τα πίσω φαίνεται να έκαναν οι Γάλλοι. Οι αδυναμίες του μονοθεσίου δεν λύνονται γρήγορα, ενώ το πρώτο πακέτο αναβαθμίσεων θα έρθει στον 6ο αγώνα. Βλέπουμε σαν στόχο της ομάδας να βάζει κάποιο μονοθέσιο στο Q3 και να παλεύει για τις τελευταίες θέσεις στη δεκάδα (Θέση 6η - 8η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Η μικρή ομάδα της Red Bull είχε και αυτή ένα ήρεμο χειμώνα, αφού ολοκλήρωσε το πρόγραμμα της χωρίς να εμφανίσει προβλήματα αξιοπιστίας. Σε απόδοση δείχνει να είναι στο midfield, ενώ σε σχέση με πέρυσι δεν δείχνει ικανή να ζορίσει τις πρώτες ομάδες σε απόδοση.
Οδηγοί: Ο Gasly έκανε εξαιρετική χρονιά πέρυσι και είναι λυπηρό που παραμένει σε μια ομάδα που δεν έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει. Αντίθετα αποτέλεσε έκπληξη που ο Tsunoda κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του στην ομάδα, μετά από την τραγική πρώτη χρονιά του.
Τι έκανε πέρυσι: Σταθερά στην 6η θέση τα τελευταία χρόνια η ιταλική ομάδα. Παρότι πέρυσι δεν πήρε κάποια νίκη όπως το 2020, εντούτοις σε πολλούς αγώνες έχυσε την καρδάρα με το γάλα, ενώ θα μπορούσε να πάρει καλό αποτέλεσμα.
Εκτίμηση: Αν η ομάδα δεν τρέξει και φέτος με ένα μονοθέσιο, μπορεί να κάνει την έκπληξη και να βρεθεί στην 5η θέση. Αν ο Tsunoda συνεχίσει τις κακές εμφανίσεις του, τότε δεν θα είναι έκπληξη να βρεθεί χαμηλότερα (Θέση 5η - 7η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κύλησαν οι χειμερινές δοκιμές για την ομάδα της Aston Martin. Οι δύο πιλότοι της ομάδας δούλεψαν αρκετά για να κατανοήσουν το νέο μονοθέσιο AMR22 της ομάδας. Έχει θετικά και αρνητικά σημεία στη σχεδίαση του, ενώ από τις δηλώσεις των στελεχών της εταιρίας δείχνουν να είναι γενικά ικανοποιημένοι με το φετινό τους όπλο.
Οδηγοί: Το ίδιο δίδυμο πιλότο διατήρησε η βρετανική ομάδα. Ο Sebastian Vettel ψάχνει να βρει τον παλιό καλό του εαυτό που τον οδήγησε σε τέσσερις συνεχόμενους τίτλους, ενώ ο Lance Stroll παρότι μόλις 23 ετών, θα λάβει μέρος για 6η χρονιά στη F1. Χρονιά επιβίωσης και για τους δύο πιλότους.
Τι έκανε πέρυσι: Το 2020 βρέθηκαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, ωστόσο πέρυσι έκανα αρκετά βήματα προς τα πίσω. Το μονοθέσιο ήταν κακό και τα δύο βάθρα του Vettel (αν και μέτρησε μόλις το ένα λόγω παρατυπίας με τα καύσιμα) ότι καλύτερο είχε να δείξει η ομάδα.
Εκτίμηση: Δεν περιμένουμε θαύματα από την Aston Martin. Άλλωστε η ομάδα δήλωσε ότι από το 2024 θέλει να παλέψει για τον τίτλο. Η σταθερότητα και η ικανοποίηση που δείχνουν από το νέο μονοθέσιο τους μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μόνο προς τα πάνω μπορούνε να κοιτάνε (Θέση 5η - 7η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Παρότι το νέο μονοθέσιο δείχνει πολύ όμορφο σχεδιαστικά, δύσκολα η ομάδα θα επαναλάβει την περσινή καλή χρονιά. Η έλλειψη χρημάτων και το πολύ μέτριο δίδυμο πιλότων δεν προμηνύουν ελπιδοφόρα πράγματα, ενώ πολλοί την κατατάσσουν στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Οδηγοί: Ο ηγέτης της ομάδας, George Russell, αποχώρησε για τη Mercedes, με τη θέση του να παίρνει ο Alex Albon, που συνδέεται με συμβόλαιο με τη Red Bull. Ο Latifi διατήρησε και φέτος τη θέση του, παρότι δεν έχει δείξει σχεδόν τίποτα τα δυο χρόνια που αγωνίζεται.
Τι έκανε πέρυσι: Η βροχή και η διακοπή του αγώνα στο Βέλγιο, χωρίς να γίνει ούτε ένα γύρος χωρίς SC, ευνόησαν τη μικρή βρετανική ομάδα, που επέστρεψε στο βάθρο με τον Russell μετά από τέσσερα χρόνια. Πήρε βαθμούς και κέρδισε την 8η θέση στους Κατασκευαστές, παρότι βάσει ρυθμού δεν την άξιζε.
Εκτίμηση: Θα είναι η χειρότερη ομάδα του πρωταθλήματος. Αν η Haas δεν βοηθηθεί, όπως αναμένεται από τη Liberty Media, τότε μπορεί να μην βγάλει τη χρονιά. Επειδή όμως θα πήρε εγγυήσεις για την απομάκρυνση του βασικού χορηγού της, τότε όντως η Williams δύσκολα θα ξεκολλήσει από τον πάτο του grid (Θέση 9η – 10η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: Εξαιρετικά ταχύ αλλά και εύθραυστο το νέο μονοθέσιο της Alfa Romeo. Η C42 αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό της χρονιάς, αφού έδειξε καλά στοιχεία στις δοκιμές του Μπαχρέιν. Η ομάδα καλείται να λύσει άμεσα τα προβλήματα αξιοπιστίας για να μπορέσει στους πρώτους αγώνες που θα ψάχνονται οι περισσότεροι να κερδίσει κάποιους σημαντικούς βαθμούς.
Οδηγοί: Ολικό λίφτινγκ στην ιταλική ομάδα, αφού Raikkonen και Giovinazzi αποτελούν παρελθόν. Ο Valtteri Bottas έρχεται από τους πρωταθλητές για να παίξει ρόλο νούμερο 1 οδηγού, ενώ ο Κινέζος Zhou ανοίγει μια νέα μεγάλη αγορά για το σπορ και όλοι περιμένουν να δουν πως θα τα πάει ο πρώτος Κινέζος πιλότος στη F1.
Τι έκανε πέρυσι: Η ένατη θέση δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία για την Alfa Romeo. Γενικά η χρονιά κύλησε υποτονικά και χωρίς η ομάδα να βρει ποτέ το ρυθμό της. Σε ελάχιστες περιπτώσεις βρέθηκε στους βαθμούς.
Εκτίμηση: Με τη μέτρια εικόνα των Williams – Alpine, η Alfa Romeo έχει ευκαιρία να κερδίσει κάποιες θέσεις στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Να θυμίσουμε ότι και μια θέση να κερδίσει, τα εκατομμύρια που θα λάβει θα αυξηθούν. Ο Bottas, χωρίς την πίεση του Hamilton, αναμένεται να βοηθήσει αρκετά (Θέση 7η – 8η).
Προετοιμασία - Χειμερινές δοκιμές: H αμερικανική ομάδα πέρασε ένα παράξενο χειμώνα, καθώς της ήρθαν τα πάνω-κάτω. Ενώ παρουσίασε το μονοθέσιο της στα χρώματα της ρωσικής σημαίας και με δίδυμο πιλότων τους Schumacher - Mazepin, εντούτοις αναγκάστηκε σε ριζικές αλλαγές. Ο βασικός χορηγός εκ Ρωσίας, η Uralkali, αναγκάστηκε σε αποχώρηση λόγω του πολέμου, με συνέπεια να αλλάξει χρώματα το μονοθέσιο και να βρεθεί η ομάδα χωρίς τα χρήματα του βασικού χορηγού της. Μάλιστα είχε λάβει προκαταβολή, οπότε μπορεί να αναγκαστεί να επιστρέψει τα χρήματα. Το νέο μονοθέσιο έχασε το πρωινό της πρώτης ημέρας δοκιμών στο Μπαχρέιν, ωστόσο έδειξε καλό ρυθμό και γενικά αποτέλεσε μία από τις θετικές εκπλήξεις των δοκιμών.
Οδηγοί: Η αποχώρηση του Mazepin, που έχασε το χορηγό του και μαζί τη θέση του, θα καλυφθεί από τον Kevin Magnussen, ένα γνωστό της ομάδας, αφού από το 2017-2020 αγωνίστηκε με τα χρώματα της. Να δούμε πως θα τα πάει το νέο εκρηκτικό δίδυμο Schumacher – Mazepin.
Τι έκανε πέρυσι: Ευτυχώς ο Steiner είχε καταλάβει ότι τα πράγματα θα ήταν εξαιρετικά δύσκολα και η τελευταία θέση πολύ πιθανή. Αυτό ηρέμησε κάπως τον νευρικό Ιταλό. Άλλωστε η ομάδα δεν εξέλιξε καθόλου το περσινό μονοθέσιο, καθώς επικεντρώθηκε στο φετινό.
Εκτίμηση: Η φετινή χρονιά δεν αναμένεται πολύ ευκολότερη για τη Haas. Ωστόσο δείχνει να έχει κάνει άλμα στην απόδοση της και θα μπορεί να μάχεται στις παρυφές τις δεκάδας, τουλάχιστον στην αρχή της χρονιάς. Ανάλογα τη βοήθεια που θα λάβει από τη Liberty Media για την αποχώρηση του κύριου χορηγού της, θα εξαρτηθεί η πορεία της μέσα στη χρονιά (Θέση 8η – 9η).
ΤΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ
Νικητής χωρίς Χάμιλτον & Φερστάπεν: Ράσελ, Φέτελ - Βαθμοί στη σεζόν: Over 55.5 & H2H Λεκλέρ - Νόρρις: Λεκλέρ @ 9.00
H2H Λεκλέρ - Σάινθ: Λεκλέρ - Συνολικά Βάθρα Η2Η Αλόνσο vs Φέτελ: Φέτελ & Ράσελ - Συνολικά Βάθρα: Over 6.5 @ 7.50
H2H Σεζόν Ρεντ Μπουλ - Φεράρι: Ρεντ Μπουλ @ 1.72
Κλείνοντας να ευχηθούμε να έχουμε μια καλή χρονιά φίλοι μου, με μπόλικη δράση, δυνατές μάχες, θέαμα και φυσικά πολλά κέρδη για όλους μας. Περιμένουμε να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό και αμφίρροπο από το περσινό, με αρκετές ομάδες να μάχονται στις πρώτες θέσεις. Τρεις ομάδες στην κορυφή (Red Bull, Mercedes, Ferrari), μία λίγο πιο πίσω (Mclaren) και πιο πίσω οι διαφορές πολύ μικρές. Γενικά θα γίνει πιο σφικτό το πρωτάθλημα, δεν θα βλέπουμε το χάος προηγούμενων χρόνων μεταξύ πρώτων και τελευταίων ομάδων.
Υπενθυμίζουμε τέλος, ότι ο F1Addict θα σας συντροφεύσει και φέτος σε κάθε αγώνα της F1. Σας περιμένουμε στην παρέας μας και ελπίζουμε και φέτος να είναι συναρπαστικό και επικερδές το ταξίδι μας.
F1Addict
21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 1114 | Υπεύθυνο Παιχνίδι
21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ: 1114| Παίξε Υπεύθυνα
21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 2109237777 | Παίξε υπεύθυνα
*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις διαθέσιμοι στο novibet.gr/info/oroi
*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις
Κορυφαίες Στοιχηματικές Εταιρίες για Formula 1