Ο δημοκρατικός και μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, Πολ Τόνκο, έφερε στο τραπέζι της συζήτησης τη ριζοσπαστική πρόταση!
Με τίτλο της κίνησης «Στοίχημα για το Μέλλον μας», ο Αμερικάνος πολιτικός πρωτοστατεί υπέρ της απαγόρευσης της διαφήμισης των στοιχηματικών εταιρειών σε όλα τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, διαδίκτυο, ραδιόφωνο), που υπόκεινται στη δικαιοδοσία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνίας.
Αν γίνει δεκτή, θα αποτελέσει τη δεύτερη απαγόρευση διαφήμισης προϊόντος στις ΗΠΑ, με από εκείνη των τσιγάρων και του καπνού το 1965!
Τα επιχειρήματα υπέρ της πρότασης
Ο Νεοΰορκέζος επεσήμανε το τεράστιο μέγεθος της διαφημιστικής δαπάνης το 2020 και το 2021 από τους παρόχους τυχερών παιγνίων στις ΗΠΑ, γεγονός που αυξάνει το κίνδυνο έκθεσης στον τζόγο.
Η αύξηση του ενδιαφέροντος των Αμερικανών για το αθλητικό στοίχημα, αντανακλάται και από το ότι 1 στους 5 στοιχημάτισε τουλάχιστον μία φορά το 2022.
Ως προς τον τρόπο προώθησης των παρόχων, ο Τόνκο ισχυρίστηκε ότι αυτός είναι παραπλανητικός, καθώς παρά το ότι η φρασεολογία (π.χ. «χωρίς ρίσκο») παραπέμπει σε αποφυγή κινδύνου, εν τέλει ο χρήστης εκτίθεται σε αυτόν. Μάλιστα, ανέφερε το παράδειγμα της γραμμής για παροχή βοήθειας σε εξαρτημένα άτομα από τον τζόγο στις ΗΠΑ, η οποία δέχθηκε 45% περισσότερες κλήσεις το 2021 σε σχέση με το 2020!
Ο αντίλογος
Ωστόσο, όπως ήταν αναμενόμενο, το «σχέδιο» του Τόνκο βρίσκει αντίθετη τη βιομηχανία τυχερών παιγνίων, με την πρόφαση ότι οι διαφημιστικές εκστρατείες προωθούν τον νόμιμο τζόγο έναντι του παράνομου, ενώ προβάλλουν διαρκώς το υπεύθυνο παιχνίδι και την αντιμετώπιση των πηγών προβλημάτων προερχόμενων από τα τυχερά παίγνια.
Επιπλέον, η Αμερικανική Ένωση Τυχερών Παιγνίων υποστηρίζει ότι αν νομοθετηθεί μια τέτοια διάταξη θα αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης.
Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι γίνεται δημόσιος διάλογος επί του θέματος, αντανακλά τη ραγδαία άνοδο του στοιχηματισμού στην Αμερική και τις επιπτώσεις του στην κοινωνία.
Νόμιμες Στοιχηματικές Εταιρείες στην Ελλάδα