Ακαδημαϊκοί από τη σχολή επιχειρήσεων του πανεπιστημίου του Μπρίστολ αξιολόγησαν την τηλεοπτική, ραδιοφωνική και την κάλυψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τέσσερις ημέρες μεταξύ 11 και 14 Αυγούστου σε αγώνες της Premier League.
Η μελέτη αποκάλυψε ότι το 92% των 391 διαφημίσεων μάρκετινγκ περιεχομένου από επωνυμίες τυχερών παιχνιδιών παραβίαζαν τους κανονισμούς διαφήμισης, καθώς δεν ήταν σαφώς αναγνωρίσιμες ως τέτοιες.
Η ομάδα έρευνας βρήκε συνολικά 10.999 μηνύματα για τζόγο σε τηλεοπτικά, ραδιόφωνα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα στις τέσσερις ημέρες. Μέσα σε αυτά ήταν 6.966 στοιχεία που ωθούσαν σε τυχερά παιχνίδια, που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των έξι ζωντανών μεταδόσεων αγώνων στο Sky Sports και το TNT Sports.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι λιγότερο από το ένα τέταρτο (20,6%) περιελάμβαναν μηνύματα μείωσης της βλάβης από τον τζόγο και μόνο το 18,7% παρουσίαζε προειδοποιήσεις ηλικίας.
Ο συν-επικεφαλής ερευνητής Dr Raffaello Rossi, καθηγητής μάρκετινγκ στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι το μάρκετινγκ τζόγου κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων της Premier League είναι αναπόφευκτο. Οι φίλοι του ποδοσφαίρου βομβαρδίζονται με μάρκετινγκ τυχερών παιχνιδιών μέσω διαφόρων καναλιών.
«Η μελέτη μας υπογραμμίζει ένα σοβαρό ζήτημα με το μάρκετινγκ τζόγου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – ειδικά το μάρκετινγκ περιεχομένου. Ένα εκπληκτικό 92% των διαφημίσεων μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι σαφώς αναγνωρίσιμο ως διαφήμιση, παραβιάζοντας βασικούς κανονισμούς διαφήμισης. Χρειάζεται επειγόντως να ενισχύσουμε αυτούς τους κανονισμούς για την προστασία των καταναλωτών – ιδιαίτερα των παιδιών, που είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε ύπουλες διαφημίσεις».
Η μελέτη εντόπισε 1.902 διαφημίσεις τζόγου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το συγκεκριμένο Σαββατοκύριακο της Premier League, οι οποίες προκάλεσαν 34 εκατομμύρια αντιδράσεις/εμφανίσεις. Έδειξε ότι αυτά τα δεδομένα υπογραμμίζουν την ουσιαστική επιρροή και την αποτελεσματικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως πλατφόρμες για τη διαφήμιση τζόγου – με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναδεικνύονται ως βασικό κανάλι για το μάρκετινγκ τζόγου, ενισχύοντας την απήχηση και τον αντίκτυπό τους.
Κορυφαίες Στοιχηματικές στην Ελλάδα