Η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων αξιολόγησε 883 καταγγελίες και αναφορές μέσα στο 2023, για ζητήματα που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια.
Η ρυθμιστική Αρχή για τις στοιχηματικές εταιρίες στην Ελλάδα έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία για τις αξιολογήσεις στις οποίες προχώρησε το περασμένο έτος. Σύμφωνα με τα δεδομένα, η πλειοψηφία των καταγγελιών-αναφορών (88,79%) αφορά τη διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου. Αρκετά πιο χαμηλά είναι τα ποσοστά των υπόλοιπων κατηγοριών. Αναλυτικά:
Ισόποσα μοιρασμένα είναι τα ποσοστά για τις θεματικές ενότητες στις οποίες κατηγοριοποιούνται οι καταγγελίες/αναφορές. Οι πιο αξιοσημείωτες κατηγορίες είναι αυτές που αφορούν φραγή λογαριασμού, διευθέτηση και πληρωμή κερδών, καθώς και «Υπεύθυνο Παιχνίδι». Οι υπόλοιπες ενότητες συγκεντρώνουν ποσοστά κάτω του 10%.
Αρκετά ενθαρρυντικά είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ των ετών 2022 και 2023. Συγκεκριμένα, παρατηρείται σημαντική μείωση στις καταγγελίες των παικτών που αφορούν την KYC ταυτοποίηση (-5,82%), τους όρους συμμετοχής (-3,36%) και την πληρωμή κερδών (-3,02%).
Επιλεγμένες προσφορές* by Foxbet
*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις - ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Για τη σημαντική μείωση των καταγγελιών -άρα και βελτίωση των συνθηκών- έκανε λόγο στην έκθεσή της η Επιτροπή: «Η συγκέντρωση, αξιολόγηση, διερεύνηση και διευθέτηση των καταγγελιών/αναφορών αποτελεί έναν ιδιαίτερα νευραλγικό τομέα για την άσκηση εποπτείας της διοργάνωσης και διεξαγωγής παιγνίων, καθώς και τον εντοπισμό παραβατικής συμπεριφοράς ή των περιπτώσεων που χρήζουν παρεμβάσεων της Αρχής με στόχο τη συμμόρφωση.
Προκύπτει λοιπόν ότι, η συμμόρφωση των Κατόχων Αδειών με τις σχετικές Οδηγίες (guidelines) της ΕΕΕΠ ως προς την αντιμετώπιση των σχετικών με τις ανωτέρω θεματικές ζητημάτων, εξομάλυναν ήδη σε μεγάλο βαθμό τις σχετικές με τις εν λόγω θεματικές διαφορές, επηρεάζοντας εποικοδομητικά τις ακολουθούμενες πρακτικές και συμβάλλοντας στην εδραίωση μίας κουλτούρας εμπιστοσύνης μεταξύ κατόχων αδειών και παικτών».
Σημειώνεται επιπλέον πως διευθετήθηκε το 86,51% (764/883) των υποθέσεων, ενώ το 12,7% (112) των περιπτώσεων τελεί υπό διερεύνηση και το 0,79% (7 υποθέσεις) διαβιβάστηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Αρχής προς έλεγχο. Από τις υποθέσεις που έχουν διευθετηθεί, παρατηρείται ότι σε ποσοστό 65,14% δικαιώνεται η Εταιρεία και κατά 36,86% ο Παίκτης.
Είναι επίσης σημαντικό να τονιστεί πως οι χρόνοι ανταπόκρισης στις καταγγελίες από πλευράς ΕΕΕΠ δεν ξεπερνούν τις 15 ημέρες σε ποσοστό 65%. Οι καταγγελίες που διευθετούνται ή απαντώνται σε διάστημα μεταξύ 15 έως 30 ημερών συγκεντρώνουν ποσοστό 12%, ενώ αυτές που απαιτούν χρονικό διάστημα άνω του ενός μήνα ανέρχονται σε ποσοστό 23%.
Η έκθεση της Επιτροπής καταλήγει αναφέροντας ότι απαιτούνται συγκεκριμένες και στοχευμένες δράσεις υποβοήθησης των παικτών, μέτριου έως υψηλού κινδύνου, οι οποίες συνδέονται με την ανάληψη απευθείας πρωτοβουλιών της Αρχής:
«Η ενεργοποίηση του μητρώου αποκλεισμένων παικτών που έχει ήδη ολοκληρωθεί από την ΕΕΕΠ, όπως επίσης κι η ανάπτυξη τεχνολογιών Artificial Intelligence (AI) προς την κατεύθυνση της ανίχνευσης σχετικών κινδύνων ανάπτυξης προβληματικής συμπεριφοράς, ανάπτυξη την οποία ήδη προωθεί η Αρχή μέσω διεθνών συνεργασιών, είναι ικανά εργαλεία που θα συμβάλουν στην έγκαιρη πρόληψη των κινδύνων και την προστασία που η Πολιτεία οφείλει να παρέχει στις πλέον ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, όσον αφορά τη διαχείριση των προσδοκιών, των αναγκών και της περιουσίας αυτών, σε συνάρτηση με τη συμμετοχή τους στα τυχερά παιχνίδια».
Θυμίζουμε ότι μπορείτε να προχωρήσετε σε καταγγελία για τα διαδικτυακά παίγνια μέσω της παρακάτω ιστοσελίδας:
https://complaints.hgc.gov.gr/case/diadiktyako/
Διαβάστε επίσης
Νόμιμες Στοιχηματικές στην Ελλάδα