Με δελτίο τύπου απάντησε η ΕΕΕΠ στα δημοσιεύματα που κατηγορούν τον πρόεδρο της επιτροπής Αντώνη Στεργιώτη, ότι έχει κηρύξει τον πόλεμο στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στερώντας τους πολύτιμους χρηματοδοτικούς πόρους. Στο δελτίο τύπου, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις, η ΕΕΕΠ έχει το δικαίωμα να ελέγχει την εμπορική επικοινωνία των παρόχων τυχερών παιχνιδιών και να διασφαλίζει ότι τα διαφημιστικά μηνύματα δεν πλήττουν το κοινωνικό συμφέρον. Αναλυτικά το δελτίο τύπου:
Μυθεύματα που προκαλούν τη νοημοσύνη, αποτελούν τα ευφάνταστα σενάρια συνωμοσίας που κατασκεύασε η εφημερίδα «Κεφάλαιο». Μάλιστα, σε δημοσίευμά της στις 14 Νοεμβρίου 2015, βλέπει τον πρόεδρο της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.), Αντώνη Στεργιώτη, ως «μαχητή κατά της διαπλοκής», ο οποίος έχει κηρύξει πόλεμο στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, και στερεί από έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα πολύτιμούς χρηματικούς πόρους κόβοντας διαφημίσεις των ιστοσελίδων τυχερών παιγνίων. Είναι εμφανές ότι η εφημερίδα καταβάλει φιλότιμες, πλην όμως αποτυχημένες, προσπάθειες, προκειμένου να συνδέσει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χώρο των ΜΜΕ, με αποφάσεις της Ε.Ε.Ε.Π. για τα τυχερά παίγνια.
Αναφέρεται, λοιπόν, σε «αποκαλυπτική» στήλη της: «Το εντυπωσιακό είναι ότι ο κ. Στεργιώτης διατείνεται, σύμφωνα με κύκλους της Ε.Ε.Ε.Π., ότι τη γραμμή για να κτυπήσει media μέσω ελέγχου, άρα και ουσιαστικά δυνατότητας απαγόρευσης εμπορικών προωθήσεων και διαφήμισης σε πλατφόρμες που ελέγχει η Επιτροπή, την έχει πάρει από τον ίδιο τον Νίκο Παπά! Για να πω την αλήθεια, δεν το πιστεύω». Κατά τα λοιπά, επαναλαμβάνονται οι χιλιοειπωμένοι ισχυρισμοί, σύμφωνα με τους οποίους η Ε.Ε.Ε.Π. και προσωπικά ο Α. Στεργιώτης, έχουν μπλοκάρει επιχειρηματικά σχέδια της ΟΠΑΠ Α.Ε., και ειδικότερα την ανάπτυξη των VLTs («ηλεκτρονικά φρουτάκια»). Ισχυρισμοί, στους οποίους η Ε.Ε.Ε.Π., επανειλημμένως με δελτία τύπου της έχει δώσει σαφείς απαντήσεις, αλλά τόσο το «Κεφάλαιο», όσο και άλλα ΜΜΕ, δεν έχουν την «ευαισθησία» να βάλουν ούτε καν μια γραμμή από τις απόψεις της. Σύμφωνα με τη δημοσιογραφική δεοντολογία, η διεύθυνση της εφημερίδας «Κεφάλαιο» οφείλει αυτή τη φορά να δημοσιεύσει την απάντηση της Επιτροπής. Πόσο μάλλον, αφού επανειλημμένως την έχει επικρίνει με δημοσιεύματα.
Ας αποφασίσουν, πάντως, τα κάθε λογής χαλκεία, ποιου «άνθρωπος» είναι επιτέλους ο Α.Στεργιώτης. Μέχρι πρόσφατα, ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε.Π. χαρακτηριζόταν από μερίδα ΜΜΕ -τα οποία μάλιστα πολύ συχνά αναπαράγουν στα δημοσιεύματά τους πανομοιότυπα κείμενα- ως «άνθρωπος του Βαρουφάκη». Κατόπιν, «ανακάλυψαν» ότι είναι «κολλητός του Λαφαζάνη» και ότι με τις αποφάσεις του θέλει «να γυρίσει την Ελλάδα στη δραχμή», ενώ στη συνέχεια έκαναν λόγο για «στενούς δεσμούς με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου». Τώρα, αίφνης, στο πάζλ ασυναρτησίας και των αλλοπρόσαλλων δημοσιευμάτων, «πέφτει» το όνομα του υπουργού Επικρατείας, Νίκου Παππά.
Όσον αφορά τις διαφημίσεις που δήθεν κόβει η Ε.Ε.Ε.Π., το δημοσίευμα κινείται εκτός πραγματικότητας. Άραγε, ο συντάκτης του γνωρίζει τα πραγματικά στοιχεία ή, απλώς, με τις αναληθείς αναφορές του, επιχειρεί να δημιουργήσει εντυπώσεις, προκειμένου να δικαιολογήσει το ευφάνταστο «σενάριό» του για «Δον Κιχώτες» και «δεινούς μαχητές της δήθεν μάχης της κυβέρνησης κατά της υποτιθέμενης διαπλοκής»; Επισημαίνεται ότι η Ε.Ε.Ε.Π., βάσει των κειμένων διατάξεων, έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει την εμπορική επικοινωνία των παρόχων τυχερών παιγνίων και, δι’ αυτής, να διασφαλίζεται ότι τα διαφημιστικά μηνύματα δεν είναι προσβλητικά για το κοινό ή/και δεν πλήττουν το κοινωνικό συμφέρον. Ακόμα κι αν κόπηκαν κάποιες διαφημίσεις, αυτό έγινε, επειδή αξιολογήθηκαν και δεν εγκρίθηκαν αιτιολογημένα από την αρμόδια Υπηρεσία της Ε.Ε.Ε.Π., λόγω μη συμμόρφωσής τους με διατάξεις του ισχύοντος κανονισμού εμπορικής επικοινωνίας.
Να πληροφορήσουμε το αναγνωστικό κοινό σας ότι από τις 24 Αυγούστου 2015 άρχισε να εφαρμόζεται ο νέος κανονισμός της Ε.Ε.Ε.Π., ο οποίος, εκτός των άλλων, αφορά και την «έγκριση πλάνου επικοινωνίας», δηλαδή την έγκριση ή την απόρριψη διαφημίσεων τυχερών παιγνίων. Έως τότε, ο παλαιός κανονισμός (η με αριθμ. 106/2/23-5-2014 απόφαση της Επιτροπής) ανέφερε απλώς ότι γίνονται αποδεκτά τα αιτήματα για επικοινωνιακά προγράμματα (διαφημιστικές καμπάνιες σε ΜΜΕ, στους δρόμους, κ.ο.κ.) τυχερών παιγνίων. Ο νέος κανονισμός ήλθε να αυστηροποιήσει τις προϋποθέσεις και πλέον απαιτείται η έγκριση των διαφημίσεων, πάντα στο πλαίσιο της προστασίας των πολιτών. Να σημειωθεί πως ο σχετικός κανονισμός, στον οποίο περιλαμβανόταν και η «έγκριση του πλάνου επικοινωνίας», είχε διαμορφωθεί ήδη από τον Οκτώβριο του 2014. Ανάμεσα στα άλλα, είχε και τεχνικές λεπτομέρειες, οι οποίες είχαν αποσταλεί στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απόψεις. Τα σχόλια της ΕΕ ενσωματώθηκαν στη συνέχεια στο σχέδιο του νέου κανονισμού, και αργότερα, η Ε.Ε.Ε.Π., με τη νέα σύνθεσή της αυτή τη φορά, τον ενέκρινε.
Κατά την περίοδο ισχύος του παλαιού κανονισμού, από την 1η Ιουνίου 2014 έως τις 31-12 του ιδίου έτους, είχαν υποβληθεί 44 αιτήσεις, από τις οποίες έγιναν αποδεκτές 12, ενώ για τις υπόλοιπες, αν και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε.Ε.Π. ζήτησαν διευκρινίσεις, έως σήμερα είτε δεν δόθηκαν, είτε στο μεταξύ έληξαν οι επικοινωνιακές καμπάνιες. Επίσης, πάντα κατά τη διάρκεια ισχύος του παλαιού κανονισμού, από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως τις 23 Αυγούστου του ιδίου έτους, υποβλήθηκαν 149 αιτήσεις, έγιναν αποδεκτές 48, ενώ για τις υπόλοιπες εκκρεμούν διευκρινιστικές απαντήσεις. Στην περίοδο της εφαρμογής του νέου κανονισμού, από τις 24 Αυγούστου έως τις 15 Νοεμβρίου 2015, έχουν υποβληθεί 53 αιτήσεις, έχουν εγκριθεί 21 από αυτές, 19 βρίσκονται σε στάδιο προς έγκριση, ενώ απορρίφθηκαν 10. Ως γνωστόν, ο Αντώνης Στεργιώτης ανέλαβε τα καθήκοντα του προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π. στις 29 Μαΐου 2015.
Άραγε, η αυστηροποίηση των κανόνων στη διαφήμιση των τυχερών παιγνίων, με γνώμονα την προστασία των πολιτών και το κοινωνικό συμφέρον, αποτελεί «Δονκιχωτισμό»; Τέλος, που κολλάνε σ’ αυτό τα συνωμοσιολογικά σενάρια για σχέδιο Στεργιώτη κατά των ΜΜΕ και των ιστοσελίδων τυχερών παιγνίων, όταν και ο κανονισμός ήταν έτοιμος ήδη από την προηγούμενη διοίκησή της, και, τώρα, με βάση το νέο κανονισμό, τα περισσότερα αιτήματα των ιστοσελίδων είτε έχουν εγκριθεί, είτε βρίσκονται στο στάδιο της έγκρισης;
Baroktsakos
Ακολουθήστε με στο Twitter