Άμεση ήταν η αντίδραση της ΕΕΕΠ στα δημοσιεύματα που την ήθελαν να παγώνει όλες τις διαφημίσεις του ΟΠΑΠ, ως αντίδραση για την προσφυγή του Οργανισμού στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο. Η ΕΕΕΠ εξέδωσε δελτίου τύπου, ενημερώνοντας ότι ουδέποτε "έκοψε" κάποια από τις διαφημίσεις του ΟΠΑΠ, κάνει έντονη κριτική σε μερίδα των Μέσων Μαζικής ενημέρωσης και ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει σε καμία περίπτωση εκδικητές τάσεις εναντίον του ΟΠΑΠ. Επίσης, η ΕΕΕΠ αναφέρεται σε δελτία τύπου, που εξέδωσε στο παρελθόν για παρόμοια περιστατικά, δεν διστάζει να πει ότι τέτοια δημοσιεύματα γίνονται "εκ του πονηρού" και κάνει αναφορά στα σχέδια εμπορικής επικοινωνίας, που εξέδωσε πριν μερικούς μήνες. Αναλυτικά το δελτίου τύπου της ΕΕΕΠ:
Αστειότητες τα περί «εκδικητικής» στάσης της ΕΕΕΠ απέναντι στην ΟΠΑΠ Α.Ε.
Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι «Η ΕΕΕΠ εκδικείται τον ΟΠΑΠ για την προσφυγή του στη διεθνή διαιτησία, εγκρίνοντας όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες του». Αυτό για όσους ξέρουν ότι η ΕΕΕΠ, όχι μόνον δεν έκοψε ούτε μια από τις διαφημίσεις που της υπέβαλε η ΟΠΑΠ Α.Ε. προς έγκριση, αλλά τις ενέκρινε όλες. Κι όμως, μερίδα έντυπων και ηλεκτρονικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης εξακολουθεί να κινείται στη σφαίρα της αστειότητας και να επαναλαμβάνει κουραστικά, όπως άλλωστε συμβαίνει εδώ και μήνες, δήθεν «πληροφορίες», σύμφωνα με τις οποίες η ΕΕΕΠ, προκειμένου να «εκδικηθεί» την ΟΠΑΠ Α.Ε., επειδή προσέφυγε στη διεθνή διαιτησία εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου για την υπόθεση του αυστηρότερου κανονισμού της ΕΕΕΠ για τα VLTs, «κόβει» τις διαφημίσεις του Οργανισμού. Κάτι που, όπως αναφέρεται στα ίδια δημοσιεύματα, προκαλεί πλήγμα στα έσοδα των – χειμαζόμενων, λόγω της οικονομικής κρίσης- Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Το ‘χουμε επισημάνει, με αφορμή αντίστοιχα δημοσιεύματα, μόλις στο πρόσφατο παρελθόν: Ουδέν αναληθέστερον. Πρόκειται για σενάρια που κινούνται στη σφαίρα της φαντασίας. Ωστόσο, οι συντάκτες των κειμένων, ούτε καν μπήκαν στον κόπο να ρίξουν μια ματιά στα δελτία τύπου, με τα οποία η ΕΕΕΠ έχει απαντήσει σε σχετικά δημοσιεύματα (δελτίο τύπου της 17ης Νοεμβρίου 2015 με τίτλο «Μυθεύματα τα «σενάρια» περί σχεδίου της ΕΕΕΠ κατά των ΜΜΕ και ιστοσελίδων https://www.gamingcommission.gov.gr/index.php/deltia-typou-blog/226-deltiotypou-17112015 και δελτίο τύπου της 15ης Οκτωβρίου με τίτλο «Αυστηροποίηση των κανόνων στα τυχερά παιχνίδια ζητάει η Ευρωπαϊκή Ένωση https://www.gamingcommission.gov.gr/index.php/deltia-typou-blog/217-deltiotypou-15102015). Βέβαια, η ΕΕΕΠ είναι συνηθισμένη σε ένα ιδιότυπο –πλην όμως εκ του πονηρού- «εμπάργκο» που εφαρμόζουν αρκετά ΜΜΕ, τα οποία δεν μπαίνουν καν στον κόπο να παραθέσουν έστω και αποσπασματικά μέρος των διευκρινίσεων που τους αποστέλλει η Επιτροπή, απαντώντας στα ίδια τα δημοσιεύματά τους. Αντίθετα, χαρακτηρίζονται για τη μονομέρειά τους, αφού συχνά με χαλκευμένα και ψευδή «επιχειρήματα», το μόνο που κάνουν, είναι να επιτίθενται στην Επιτροπή.
Προκειμένου να φανεί ποια είναι η αλήθεια, λοιπόν, δημοσιοποιούνται οι εγκρίσεις της ΕΕΕΠ στα σχέδια επικοινωνίας που υποβλήθηκαν εκ μέρους της ΟΠΑΠ Α.Ε έχουν ως εξής:
-Δύο (2) σχέδια εμπορικής επικοινωνίας που αφορούν την εμπορική προώθηση του ΤΖΟΚΕΡ (ΟΠΑΠ Α.Ε.). Αξιολογήθηκαν μαζί και εκδόθηκε απόφαση έγκρισης στις 20/11/2015.
-Δύο (2) σχέδια εμπορικής επικοινωνίας που περιλαμβάνουν:
Τα παραπάνω σχέδια αξιολογήθηκαν ενιαία και εκδόθηκε απόφαση έγκρισης στις 07/12/2015.
Επιπλέον:
-Σχέδιο εμπορικής επικοινωνίας που αφορά την εμπορική προώθηση της 1ης Ειδικής Κλήρωσης του Λαϊκού Λαχείου (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ Α.Ε.). Αξιολογήθηκε και εκδόθηκε απόφαση έγκρισης στις 30/11/2015.
-Σχέδιο που αφορά την εμπορική προώθηση των προϊόντων της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ Α.Ε. και αναλυτικά περιλαμβάνει: Την εμπορική προώθηση του Λαϊκού Λαχείου, του Εθνικού Λαχείου, του Πρωτοχρονιάτικο Κρατικού Λαχείου και του Στιγμιαίου Κρατικού Λαχείου, Τα παραπάνω σχέδια αξιολογήθηκαν ενιαία και εκδόθηκε απόφαση έγκρισης την 01/12/2015. Ως γνωστόν, η προσφυγή της ΟΠΑΠ Α.Ε. κατά του Ελληνικού Δημοσίου στη διεθνή διαιτησία, έγινε γνωστή στις 26 Νοεμβρίου 2015. Βλέπει άραγε κανείς, πριν ή μετά την προσφυγή της ΟΠΑΠ Α.Ε., να έχουν κοπεί από την ΕΕΕΠ διαφημίσεις του Οργανισμού; Κι’ όμως, αυτό ισχυρίζονται κάποιοι «καλοθελητές», οι οποίοι, προφανώς, το μόνο που επιδιώκουν, όπως φαίνεται, είναι να δυσφημήσουν την Επιτροπή. Τέλος, να υπενθυμίσουμε το εξής: Η ΕΕΕΠ, πράγματι, βάσει των κειμένων διατάξεων, έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει το περιεχόμενο της εμπορικής επικοινωνίας τόσο του ΟΠΑΠ όσο και των υπολοίπων παρόχων τυχερών παιγνίων και, δι’ αυτής, να διασφαλίζεται ότι τα διαφημιστικά μηνύματα δεν είναι προσβλητικά για το κοινό ή/και δεν πλήττουν το κοινωνικό συμφέρον.